onsdag 16. juni 2010

Hilsen fra Namibia!


Nå har de andre i teamet satt seg på flyet med kursen mot Afrika. Gleder meg til å møte dem i Moshi på mandag! Jeg har vært i Namibia siden mandag morgen og det er herlig å være tilbake! Jeg var her for to år siden i praksis i forskjellige barnehager. Nå er jeg her for å følge opp et vennskapsprosjekt som barnehagen min i Oslo har med en barnehage i Otjiwarongo i Namibia. Det er utrolig stort å få være med på og se hvor mye det vi har gjort i barnehagen i Norge, betyr for dem her. Vi har samlet inn penger i forbindelse med prosjekter i Norge og det har nå resultert i at vi skal sponse utdanning til to av de som jobber i barnehagen, vi har kjøpt inn forskjellig læringsmateriell og knuste vinduer, ødelagte gardiner og låser skal fikses. Vi håper også på å få kjøpt inn en del utstyr til utelekeplassen.

Imorgen skal jeg en tur til SOS barnebyer i Tsumeb, en by litt lenger nord. Der skal jeg besøke fadderbarnet mitt på 4 år! Ser veldig frem til det!

Elles kan jeg melde om at fotballfeberen er HØY her på kontinentet! Ingen slår afrikanere i heiing og engasjement! Det tar helt av! Utrolig kult! Så jeg gleder meg til kveldens kamp, Sør-Afrika-Uruguay! Det blir liv!

Vi snakkes!

2 kommentarer:

  1. Blir veldig spennende å følge dere! :o)

    SvarSlett
  2. Heisann! Kom plutselig over bloggen din via en felles bekjent på facern. Artig- for jeg skal nemlig også på CHRISC team(Bergen).... Jeg gikk desverre glipp av CHRISC weekenden i vår, så fikk ikke hilst på så mange av dere andre. Så det blir koselig å treffe alle sammen på East Africa cup! :-) Så vi snakkes om noen dager. Vi drar ned på lørdag, å kommer til Moshi på søndag...

    SvarSlett